Max Magazine - Openingskorting tot €600,-

Max Magazine - Openingskorting tot €600,-

Jan Kampers was jarenlang dé tweewielerspecialist bij de ANWB. Hij is al elf jaar met pensioen, maar het fietsbloed kruipt waar het niet gaan kan. En dus onderwerpt Jan elk jaar de nieuwste e-bikes aan een grote test voor Plus Magazine. Bij de laatste test kwam Stella uitstekend uit de bus, met een schitterende 8,4 als rapportcijfer. Met dit cijfer laat het relatief jonge e-bikemerk gerenommeerde merken als Koga, Gazelle en Sparta achter zich.

Wanneer zat u voor het eerst op een elektrische fiets?
Jan: “Dat is alweer zo’n dertig jaar geleden, toen kwamen de eerste modellen op de markt. Daar zat nog een loodaccu in – niet te tillen, zo zwaar! De laatste jaren is de e-bike echt in een stroomversnelling geraakt. Ik zie er steeds meer: op evenementen als de fietsvierdaagse zit soms bijna de helft van de deelnemers op een elektrische fiets. Dat komt natuurlijk doordat de techniek enorm is verbeterd. Het mooie van de fietsbranche is dat telkens als je denkt dat de fiets is uitontwikkeld, er weer een nieuwigheidje wordt geïntroduceerd. Ja, je mag best zeggen dat het wiel keer op keer opnieuw wordt uitgevonden”, zegt hij lachend.

“Het mooie van de nieuwe generatie e-bikes is dat ze middenmotoren hebben. De motor zit dus niet meer in het voor- of achterwiel, maar onder de trapas. Dat heeft tal van voordelen. Zo was het vroeger een enorm gedoe om bij een lekke band zelf aan de slag te gaan, want dat wiel er zelf uithalen was allesbehalve eenvoudig.

Met een model als de Stella Arturo heb je dat probleem niet. Een ander voordeel van een middenmotor is het lage zwaartepunt, waardoor de fiets veel stabieler op de weg ligt. Een handigheidje van de Arturo is het Shimano Steps systeem: de Di2 naafversnelling garandeert een zeer soepele overgang tussen de verschillende versnellingen. Naar behoefte schakelt het systeem zelfs automatisch, net als bij een automatische versnellingsbak van een auto.”

Waar kijkt een expert naar bij het testen van een e-bike?
Jan: “Mensen denken altijd dat het alleen de accu of de topsnelheid is die telt, maar wij kijken naar een heel scala aan criteria. Dus ook de wegligging, de kwaliteit van de gebruikte materialen (van de versnellingen en verlichting tot de naven en de remmen), het comfort en het lakwerk. Ook essentieel: het bedieningsgemak. Ik heb wel eens fietsen moeten testen waar haast een complete computer op zat. Zoiets komt de begrijpelijkheid niet ten goede.

Dat we in Nederland goede elektrische fietsen maken, komt ook omdat we al sinds jaar en dag goede kwaliteit fietsen maken. Want de basis blijft toch het frame en de wielen. Wat Stella zo modern maakt, is het grote wagenpark dat door het hele land rijdt voor proefritten en onderhoud. Stella heeft een groot en groeiend netwerk van vestigingen waar je de e-bike- modellen kunt bekijken en testen. Klanten kunnen er tevens terecht voor onderhoud en reparaties aan hun Stella e-bike.

Tot €600 korting op een Stella e-bike

Stella gaat door! Met de opening van het nieuwe fietsseizoen pakken we meteen uit en daar profiteer jij van! Wij hebben dit jaar al vijf nieuwe E-bike Testcenters geopend. En jij profiteert daarmee van voordeel! Zo krijgt je tot €600 korting op een Stella e-bike! Maar wees er snel bij, want dit is een tijdelijke actie.

1. Vraag de gratis brochure aan.

Dit is een tijdelijke actie! Je profiteert direct door het aanvragen van jouw gratis brochure.

2. Profiteer van Kortingen tot €600,-!

Je ontvangt direct onze gratis brochure, boordevol informatie over de Stella elektrische fietsen. Kies jouw elektrische fiets, test jouw fiets uit en profiteer van korting tot €600,-!

Vraag de gratis brochure aan en profiteer direct!

Bekijk alle actuele prijzen in onze gratis brochure!

Lees alles over onze e-bikes, gewoon thuis op de bank.

Hier sturen we de brochure naartoe

*Korting alleen geldig bij aanschaf van een twee Stella e-bikes. Bestellingen via NFP of BFN uitgezonderd. Geldig tot en met 11-03-2017. M.u.v. lopende acties en inruil. Prijswijzigingen, druk- en zetfouten voorbehouden.