Retour en ruilen

Het kan natuurlijk zo zijn dat het product dat u besteld heeft, niet helemaal naar wens is. In dat geval, kunt u het product naar ons terugsturen. U kunt op het retourformulier aangeven wat er mis is met het product en of u het product wil ruilen óf retourneren. Wanneer wij het retourpakket ontvangen hebben, zullen wij de ruiling voor u in orde maken of zullen wij het geld terugstorten op uw rekening. De retourkosten zijn voor uw eigen rekening.

Stella Fietsen houdt zich aan de wettelijke eisen m.b.t. retourneren, zoals gesteld in het ‘recht van retour’ voor consumenten.

In een fysieke winkel kunt u het product vasthouden of een demonstratie krijgen, via het internet is dit een stuk lastiger. Consumenten krijgen bij een aankoop via het internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de producten.

Als online winkel is Stella Fietsen verplicht de retour te accepteren en de mogelijkheid tot ruilen aan te bieden. Mocht u niet willen ruilen, dan zijn wij verplicht het volledige aankoopbedrag (incl. verzendkosten) terug te storten, ongeacht de reden van retour. Echter mag het product niet gebruikt zijn en dient deze in de verpakking teruggestuurd te worden. Heeft u de originele verpakking niet meer? Verpak het product dan goed in een stevige doos, zodat het bij het terugsturen niet beschadigt.

Contact met Stella Fietsen

Wanneer u iets retour wil sturen naar Stella Fietsen hebben wij de voorkeur dat u eerst contact met ons opneemt. Wij kunnen u op deze manier makkelijk verder helpen en eventuele vragen meteen beantwoorden.

Zo kunnen we samen afspraken maken over:

  • het omruilen voor het juiste product;
  • het retourneren van het product;
  • het terugstorten van het bestelbedrag;
  • de benodigde gegevens voor het retourneren.

Stella Fietsen is te bereiken via telefoon en e-mail:

  • 0341 25 22 66
  • info@stellafietsen.nl

Het retouradres is als volgt:

Stella Fietsen
Oosteinderweg 90
8072 PD Nunspeet

Terugstorten aankoopbedrag

Voor het terugstorten van het aankoopbedrag wordt de wettelijke termijn van 14 dagen in acht genomen. Het aankoopbedrag bestaat uit de betaling die gedaan is voor het product en de verzendkosten die betaald zijn. De kosten voor de retourzending krijgt u alleen vergoed als de fout bij Stella Fietsen ligt. De terugbetaling van het bedrag gebeurt in geld.

De kosten voor de retourzending zijn voor de consument. Het retourneren van het pakket naar Stella Fietsen gaat volgens de normale tarieven van PostNL. U kunt het retouradres op de verzenddoos vermelden en het pakket bij een PostNL kantoor aanbieden.

De kosten voor de retourzending zijn voor uzelf.

Mag een product retour als deze is uitgepakt?

Ja, dit mag. Het product moet uitgepakt worden om deze te proberen. Echter, wij controleren het retourgestuurde product altijd op defecten of verkeerd gebruik. Mocht het product niet meer in goede staat zijn of duidelijke gebruikssporen vertonen, dan nemen wij contact met u op om verdere afhandeling te bespreken.